Donar veu a la memòria
Donar veu a la memòria és un projecte que pretén recuperar les veus dels adolescents del passat i
Després de deu anys de Debats d’Educació «pensant els reptes del futur de l’educació a Catalunya» creiem que és hora de pensar en les «solucions». Durant deu anys hem donat la veu a experts de primer nivell mundial perquè ens expliquessin els canvis que s’estaven succeint o que estaven a punt de passar, que ens fessin alçar la mirada vers les noves tendències que emergien arreu del món, que ens presentessin iniciatives engrescadores que podíem traslladar al nostre cas particular.
Volem ara donar la veu als experts que tenim al nostre voltant. Les persones que en el seu dia a dia, volent-ho o sovint sense saber-ho, treballeu pel canvi educatiu, i sobretot, que ho feu col·laborativament. Ens agradaria trobar alternatives en la pràctica, fórmules d’innovació, que apuntin cap a la millora de la qualitat i permetin avançar cap als reptes de futur.
Volem trobar innovadors que estiguin col·laborant per la millora de l’educació. Volem que ens ajudeu a fer una col·lecció de noves pràctiques, a identificar els obstacles amb què us trobeu i com superar-los, com millorar les condicions que afavoreixin la innovació en l’àmbit educatiu, com construir més i millors àmbits de col·laboració, com eliminar les traves i incentivar el moviment, amb qui ens hem d’aliar per a fomentar i ampliar els àmbits d’aprenentatge. Busquem experiències dins i fora de l’escola, a l’institut i a l’empresa, a la universitat i a les ONG, al museu i a la biblioteca, a les activitats extraescolars i a casa.
Us convidem a participar en aquestes reflexions de dues maneres:
Donar veu a la memòria és un projecte que pretén recuperar les veus dels adolescents del passat i
Treball col.laboratiu i cooperatiu de literatura catalana amb eines 2.0 de la novel.la Laura a la
Arrel de la crisi els joves amb fracàs escolar es troben amb grans dificultats en voler accedir a
Ull, canvi i acció és un projecte que pretén facilitar als alumnes la integració d’un seguit de v
L’escola inclusiva és un dels grans reptes que tenim els qui treballem en l’àmbit de l’ensenyamen
El projecte consisteix en una praxis autotransformadora en la qual els 100 alumnes de 5è i 6è de
Atta és una xarxa social per a l'aprenentatge cooperatiu, interdisciplinari i per competències, a
Els alumnes d'Educació Infantil de l'Escola Sant Rafael i dins el projecte Encaix vam el·laborar
Envieu un breu vídeo (3-5 minuts) explicant la vostra experiència d’innovació per al canvi educatiu. [+info]
Teniu tres opcions:
Els textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca